Практика в Німеччині.
Ми, учителі, маємо однакову мету: виховувати хороших людей
Учитель-це професія, яка вимагає постійного самовдосконалення, навчання. Працюючи викладачем в НДУ ім. М. Гоголя, а потім в Ніжинському міському ліцеї, я зрозуміла, щоб розвивалися твої учні, потрібно багато знати,читати,творити й навіть подорожувати. Мовне середовище - це найкраща практика для вивчення іноземних мов, у цьому переконалася на власному досвіді.Ми, учителі, маємо однакову мету: виховувати хороших людей
У мене була мрія побачити німецьку школу на власні очі. Візит 2015 року, організований «Freundeskreis Schtschors» ( Goddert Ulmke, Antje Krabbe, Mike Kimpel; мером міста Wilhelm-Friedrich Rebbe, директором школи Klaus de Vries ) є особливим для мене, тому що вони дали мені можливість пройти трьохтижневу практику в школі міста Фрьонденберга ( Gesamtschule Frondenberg).
Моя мета була ознайомитися з системою освіти в Німеччині, познайомитися з учнями та вчителями, обмінятися досвідом роботи, вивчити німецьку культуру й життя, розповісти іншим про Україну.
Усі вчителі в школі досвідчені, мають відповідну кваліфікацію, дружелюбні, так як і учні. Професія педагога за кордоном є престижною.
Мала можливість відвідувати уроки (переважно англійської та німецької мов) інших викладачів та проводити їх сама; познайомитися з учнями різного віку. Уроки в 11 класі виявилися дуже цікавими, так як я працюю з такими дітьми в Ніжинському ліцеї. Надзвичайно пізнавальним досвідом в методичному плані було побачити як вивчають англійську мову як іноземну німецькі школярі. Методика викладання дещо відрізняється в старших класах, де повністю увага зосереджена лише на говорінні, обговоренні певної теми. Було обговорено багато цікавих тем: деякі стосувалися програми «Глобалізація», але в основному розглядалися питання освіти, культури.
Будь-який учитель іноземних мов мріє про те, щоб на власні очі побачити культуру тієї країни, мову якої ти навчаєш, і я не є винятком. Після того, як побачиш кожний закуток Берліну самостійно, почуєш історію створення всіх визначних міст, обговорювати з учнями тему «Столиця Німеччини» набагато цікавіше й продуктивніше.
Німецькі учні навчаються в школі 13 років, система оцінювання від 1 до 6, де «1»- найкраща оцінка. Школярі навчаються до 16.00-17.00 годин, мають велику перерву на обід, але не отримують домашнього завдання. Натомість у розкладі є тричі на тиждень робочі години, призначені для виконання додаткової роботи. Німецькі учні вільні й розкуті не лише в стилі одягу, але й у висловлюванні своєї думки.
От тільки світлин з учнями привезла не так багато, тому що фотографувати в школі й знімати відео без письмового дозволу на те батьків суворо заборонено з метою безпеки.
Звісно, що є і схожість, і відмінність у системі освіти, але я зрозуміла одну єдину річ, що всі ми намагаємося досягти єдиної мети: виховати хороших людей.
Молодь – це наше майбутнє і під час зустрічі з мером Реббе обговорювалося питання розвитку партнерських стосунків між учбовими закладами, адже такі програми допомагають учням не лише покращити знання з іноземної мови, але й побачити та відчути життя й культуру іншої країни, знайти нових друзів і віднайти нові шляхи соціалізації в суспільстві.
Надія Петрівна,а німецькі учні мають практику в інших країнах?
ВідповістиВидалитиОлександро, учні в Німеччині мають можливість проходити практику в інших країнах. Є ряд програм з обміну.
ВидалитиWhat was the most difficult for you?Would you like to visit German again?
ВідповістиВидалитиVadim, thank you for your questions. I missed my kids very much, perhaps it was really the most difficult thing for me. I have already visited Germany three times and of course I am going there one more time. To teach English in Germany was a great experience.
Видалити